Archive

Posts Tagged ‘Jeli Science School’

JeSS – Jeli Science School

May 6, 2014 4 comments

Alhamdulillah..

Walaupun lambat terima surat, akhirnya ada juga rezeki sibongsu di sini…

10255948_718176728225549_3064707533927157224_n

Sekolah baru juga, macam SAHUT (sekolah kakak dia dulu). JeSS baru menerima pelajar tahun lepas, 2013. Jadi Isha adalah pelajar tahun kedua.. 2nd batch, masuk ke form 4…

.

.

10167952_718176678225554_7044401908003203361_n (1)

Ada ruang tempat menunggu di luar… satu pembaruan, kat Sahut tak ada….

.

.10253996_718176701558885_1650151092797074152_n

SBP ni terletak di atas bukit.. ada bertangga-tangga… haha… sakit pinggang mamanya…

.

.

10271610_718176888225533_7018198295946282282_n

Sebelah kiri bawah, dekat tangga tu adalah pejabat pengetua, pengetuanya Tuan Haji Idris kalau tak silap, sangat mesra.. mudah sangat kami berurusan.. alhamdulillah… Guru kaunselor pun ok… memang dah ditakdirkan rezeki Isha di sini, walaupun macam2 sekolah dia pilih…

.

.

1907312_718176914892197_3233299482457411573_n

Kantin… masa ni dah kul 1 pm.. jadi semua pelajar berada di kelas. Kelas habis kul 2.10pm, pastu terus gi surau, solat zohor, kemudian baru gi makan di dewan makan…

.

.

10254010_718177151558840_774720761796271076_n

Yang sebelah kiri tangki air tu Dewan.. bawah dewan tu lah terletaknya dewan makan.. (ada pulak underground, haha..), sebelah kanan tangki air tu surau.. jenuh naik tangga… Ni pandangan dari hostel pelajar perempuan. Sebelah kanan sekali adalah deretan kelas.

.

.

10177287_718177048225517_9068796173955139974_n

Pandangan dari hostel Isha. Itulah kelas.. yang bawah sekali form 1. Bangunan2 semua berdekatan, tapi kerana banyak tangga, rasa jauh lak nak sampai. Hostel ada 6 blok, 3 blok utk pelajar perempuan, 3 blok lagi utk pelajar lelaki. Blok pelajar lelaki terletak di belakang, Paling kiri Dewan kat atas tadi.

.

 

 

 

10314708_718176988225523_1638611923750354902_n

.Bilik…. yg menempatkan 8 pelajar setiap bilik. Katil bawah jer.. ok la tu.

1557730_718177008225521_392821841465798698_nBilik utk gosok baju..

.

.

1609941_718177221558833_5240893019898472946_n

Ok.. bye bye Isha… semoga selesa dan seronok belajar di sini…

.

.

Ooops… sebelum tu mama dah seludupkan rabbit… takut tak dpt tido nanti, hahaha…

IMG_1948