Home > Uncategorized > JeSS – Jeli Science School

JeSS – Jeli Science School

Alhamdulillah..

Walaupun lambat terima surat, akhirnya ada juga rezeki sibongsu di sini…

10255948_718176728225549_3064707533927157224_n

Sekolah baru juga, macam SAHUT (sekolah kakak dia dulu). JeSS baru menerima pelajar tahun lepas, 2013. Jadi Isha adalah pelajar tahun kedua.. 2nd batch, masuk ke form 4…

.

.

10167952_718176678225554_7044401908003203361_n (1)

Ada ruang tempat menunggu di luar… satu pembaruan, kat Sahut tak ada….

.

.10253996_718176701558885_1650151092797074152_n

SBP ni terletak di atas bukit.. ada bertangga-tangga… haha… sakit pinggang mamanya…

.

.

10271610_718176888225533_7018198295946282282_n

Sebelah kiri bawah, dekat tangga tu adalah pejabat pengetua, pengetuanya Tuan Haji Idris kalau tak silap, sangat mesra.. mudah sangat kami berurusan.. alhamdulillah… Guru kaunselor pun ok… memang dah ditakdirkan rezeki Isha di sini, walaupun macam2 sekolah dia pilih…

.

.

1907312_718176914892197_3233299482457411573_n

Kantin… masa ni dah kul 1 pm.. jadi semua pelajar berada di kelas. Kelas habis kul 2.10pm, pastu terus gi surau, solat zohor, kemudian baru gi makan di dewan makan…

.

.

10254010_718177151558840_774720761796271076_n

Yang sebelah kiri tangki air tu Dewan.. bawah dewan tu lah terletaknya dewan makan.. (ada pulak underground, haha..), sebelah kanan tangki air tu surau.. jenuh naik tangga… Ni pandangan dari hostel pelajar perempuan. Sebelah kanan sekali adalah deretan kelas.

.

.

10177287_718177048225517_9068796173955139974_n

Pandangan dari hostel Isha. Itulah kelas.. yang bawah sekali form 1. Bangunan2 semua berdekatan, tapi kerana banyak tangga, rasa jauh lak nak sampai. Hostel ada 6 blok, 3 blok utk pelajar perempuan, 3 blok lagi utk pelajar lelaki. Blok pelajar lelaki terletak di belakang, Paling kiri Dewan kat atas tadi.

.

 

 

 

10314708_718176988225523_1638611923750354902_n

.Bilik…. yg menempatkan 8 pelajar setiap bilik. Katil bawah jer.. ok la tu.

1557730_718177008225521_392821841465798698_nBilik utk gosok baju..

.

.

1609941_718177221558833_5240893019898472946_n

Ok.. bye bye Isha… semoga selesa dan seronok belajar di sini…

.

.

Ooops… sebelum tu mama dah seludupkan rabbit… takut tak dpt tido nanti, hahaha…

IMG_1948

 

  1. May 9, 2014 at 4:28 pm

    semoga anak sy juga terpilih ke sana nanti…

    • Tie
      May 12, 2014 at 9:12 am

      Insyaallah…😀

  2. July 5, 2014 at 11:48 pm

    Hi would you mind stating which blog platform you’re working with?
    I’m going to start my own blog soon but I’m having a difficult time selecting between BlogEngine/Wordpress/B2evolution and Drupal.
    The reason I ask is because your design seems different then most blogs and I’m looking for
    something unique. P.S Apologies for being off-topic but I had to ask!

  3. March 22, 2015 at 12:23 pm

    Salam uat kak ya. Sy jessian baru (form 1) taahun ni. So , kak form brp eh ? Sy xfhm sangat. Dulu, kelas bawah sekali form 1 sekarang ni terbalik daa T_T Huhu😦 Maklumlah, penat naik tangga sebab jess ni batch form 1 gelarkan as SBT (Sekolah Banyak Tangga) Hehe . Kak punya blog interesting. Bnyakkan pos ya !

    #pyaa_emalin

  1. No trackbacks yet.

Tak perlu tinggalkan komen....... tapi kita menghargainya jika ada yang sudi.

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: