Home > Uncategorized > Pasal tudung

Pasal tudung

Bila tengok dia tadi, terus teringat zaman jahilliah kita dulu.

Kita dulu tak bertudung. Tak tahu pun hal2 menutup aurat ni. Kat sekolah macam blur jer bila ustazah mengajar. Mungkin ingat masa solat jer kena menutup aurat. Tu zaman 80an.

Pastu bila masuk UITM, tengok ramainya bertudung. Kita sorang jer free hair.
Tapi tak seorang pun dari kawan2 atau dormmates termasuk yang berjubah dan bertudung labuh sudi memberi panduan pada kita. Tak de siapa pun sudi luangkan masa untuk beritahu kita tentang aurat ni.

Namun, alhamdulillah, Allah sangat2 penyayang. Kerana kita ni seorang yang pemalu, kita dengan suka hatinya ambil keputusan untuk bertudung… sebelum tu, rasa cemburu bila tengok kawan2 bertudung. Kita tak ada duit nak beli tudung.. jadi mintak ayah belikan.. tudung pertama kita warna putih.. ayah beli 2 pasang… Start bertudung pada semester kedua..😀

Categories: Uncategorized
  1. April 9, 2013 at 9:39 am

    alamak! terharunya kak.. huhuhu

    rindu entry akak, sekali keluar entry terus menyengat di jiwa..

    • April 11, 2013 at 6:56 am

      Ye la tu… >_<

  1. No trackbacks yet.

Tak perlu tinggalkan komen....... tapi kita menghargainya jika ada yang sudi.

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: