Home > Uncategorized > Bila berdepan dengan manusia gila kuasa

Bila berdepan dengan manusia gila kuasa

Maaflah, dah lama tak mencoret di sini. Tapi petang ini rasa nak luahkan sesuatu.

Ini berlaku pada suami Tie. Oleh kerana kerja di jabatan yang boleh dikatakan agak berkuasa, tentulah ada beberapa orang yang betul-betul gila kuasa.

Dia punya 2nd boss memang dah sampai tahap tertinggi anginnya. Tiap kali boss hubby tak ada ( pergi seminar/kursus beberapa hari/minggu), mulalah orang gila ni buat hal.

Yang merisaukan Tie bila dia sengaja cari jalan nak buat hubby kita sakit hati. Ini adalah kerana dia berdendam atas alasan hubungan baik boss dengan hubby. Tie takut hubby hilang sabar..

Orang gila ni walaupun berpangkat tapi dengan tanpa rasa segan menyindir hubby dan mengutuknya dalam mesyuarat, ketika  berucap depan orang ramai.. menyindir2, dan akhir2 ni dah berani membuat pertukaran beberapa orang anak  buah hubby. Padahal perbuatan ini adalah salah kerana tak ikut peraturan.

Esok boss hubby balik. Tak tahulah apa akan jadi. Harap2 taklah perang besar nanti. Hubby memang takkan mengadu, tapi tentu ada yang menyampaikan. Dan yang menyampaikan ni pun talam 2 muka jer…

Tie harap benar orang gila ni dijauhkan.. Harap dia ditukarkan ke tempat lain agar tidak mengganggu hubby lagi.

~ Rasa nak tenyeh2 muka si gila kuasa ni dengan belacan. Memang tak tahan tengok perbuatan dia yang melampaui batas. Kasihan pada anak buah 2 hubby kerana jadi mangsa. Tak tahulah macam mana orang ni boleh hidup padahal dia baru je balik dari umrah. Apa gunanya dia solat dan menyembah Allah jika hubungannya dengan manusia  begitu teruk. Nampaknya harapan Tie agar dia berubah selepas pulang dari umrah tidak kesampaian.

Categories: Uncategorized Tags:
  1. May 25, 2012 at 11:47 pm

    memnag ramai yg berperangai macam ni….

  1. No trackbacks yet.

Tak perlu tinggalkan komen....... tapi kita menghargainya jika ada yang sudi.

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: