Home > Berita > Cerita susu lagi

Cerita susu lagi

 Susu akan naik harga……. produk Dutch Lady. Tentu jenama lain pun tak sabor-sabor nak ikut sama, kan…

.

.

.

 Dengar cerita kandungan susu satu Malaysia hanyalah sekitar 40% jer. Selebihnya terdiri dari High Fructose Corn Syrup .  Sekarang ni sedang dianalisa kerana dikuatiri mengandungi melamin. Susu satu malaysia adalah susu UHT yang diimport oleh sayarikat Hybrid Allied Sdn Bhd. Info selanjutnya di sini.

.

(Ini bukan Susu Satu Malaysia, tapi Jacket Satu Malaysia……)

.

Bagi yang tinggal di kampung, jom la reramai ternak lembu tenusu. Kita dah terbayang-bayang, setiap pagi pergi perah susu lembu dan kutip telur ayam, itik dan angsa…. Hmmm…. Kayo ni….. !!!

.

Categories: Berita Tags:
  1. May 20, 2011 at 11:45 am

    kutip telur angsa tak kena kejar ke? kita takut😛

    • Tie
      May 20, 2011 at 11:52 am

      Err….. tang telur angsa tu, kak tie nak suruh abang kutip jer. Dia lebih adventurous, ekekeke…..

  2. May 20, 2011 at 1:30 pm

    boringlah dgn brg2 yg naik rega tak habis2 ni….. org dah inflasi dah ni…… (!)

  3. May 20, 2011 at 5:09 pm

    assalam tie..dah terbayang bayang..
    akak takut..nak kutip telor..takut kena kejar..naya..

  4. May 20, 2011 at 10:09 pm

    errrk banyaklagi kampong nak ternak lembu tu ehh? kawe punya kampong pun dah mcm kena upgrade, so tak sesuai lagi nak ternak lembu. Kalau susu kucing ok ke? Kucing boleh bela di rumah ehhhh😀

  5. May 26, 2011 at 1:40 pm

    neeza biasa tengok padi kak.. kat kampung neeza banyak padi.. masuk sawah padi yang ada air je neeza tak berani😀

  1. July 6, 2014 at 4:00 am

Tak perlu tinggalkan komen....... tapi kita menghargainya jika ada yang sudi.

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: