Home > kehidupan > Bicara hati

Bicara hati

Bagaimanakah untuk kita memberi pandangan atau  cadangan tanpa dia merasa terguris ?

Dan tentunya  supaya dia masih merasa dihormati dan diperlukan.

Oh….

Sukarnya untuk menyusun ayat-ayat  untuk seorang yang halus jiwanya.

Dia,

hatinya rapuh,

dan kita seboleh-bolehnya mahu membantu tanpa membuatkannya berkecil hati.

Adoi laa……….

 

 

Categories: kehidupan
  1. October 24, 2010 at 6:48 pm

    guna bahasa isyarat tak boleh???

    .
    .

    errr… ok! sorry.. tak lawak!😉

    angie kurang arif bab2 ni.. klu guriskan hati org, ya!! angie sgt arif … errr..

  2. October 24, 2010 at 6:50 pm

    barangkali dengan melawak dan sedikit berterus terang dapat mengurangkan rasa ketengangan?!

    hmm…

    • Tie
      October 25, 2010 at 6:18 am

      Situasi sekarang berbeza la Maza.

    • October 26, 2010 at 10:29 am

      Tgh buat lawak la tu….😀

      • Tie
        October 26, 2010 at 10:55 am

        Dah ok daa….

  3. DrSinga
    October 24, 2010 at 7:25 pm

    testing!!!
    tiada iklan ‘begitu’ di sini..🙂

  4. October 24, 2010 at 7:39 pm

    salam tie..dalam masalah ni menag susah..silap guna perkataan terguris pula hati w/p bukan itu yang dimaksudkan.

    • Tie
      October 25, 2010 at 6:35 am

      Salam Makcik,
      Begitulah, Tie benar-benar perlukan bantuan dari yang lain dalam hal ini.

  5. October 24, 2010 at 8:17 pm

    Bacakan ya latif…ya latif…ya latif…banyak-banyak agar lembut hatinya (kalau orang dekat lah…)

  6. October 24, 2010 at 8:24 pm

    alamak..saya terasa hehe..

    kalau kak tie yg beri komen saya tak pernah marah sbb kak tie mmg pandai susun ayat🙂

    • Tie
      October 25, 2010 at 6:16 am

      Kalau orang lebih muda dari kak tie, memang senang nak beri nasihat atau pandangan, tapi dia lebih berusia dan sensitif lak tu.

  7. jm
    October 24, 2010 at 9:20 pm

    oh..rumit tu kak

  8. cpj
    October 25, 2010 at 12:17 am

    memang susah bercakap dengan orang seperti itu…diam lebih baik daripada bercakap.Tunggu dia tanya baru cakap, itupun jawab soalan yg ditanya sahaja tanpa tambahan…

    • Tie
      October 25, 2010 at 6:14 am

      Dia mengadu, tu yang kita jadi serba salah, kerana masalah tu dtg darinya dan kita tak boleh kata begitu kerana menghormatinya.

  1. No trackbacks yet.

Tak perlu tinggalkan komen....... tapi kita menghargainya jika ada yang sudi.

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: