Home > Orang Gaji > Pembantu rumah diperlukan

Pembantu rumah diperlukan

Seriously…..

Sekiranya ada yang ingin membantu ‘maksu’ ni, sila tinggalkan komen di sini.

Ini entri sticky post. Entri terkini di bawah tu….😛

Categories: Orang Gaji Tags:
  1. October 4, 2010 at 10:18 am

    maza hanya nak jadi orang dan dapat gaji, volley?
    hehehhe

    • Tie
      October 4, 2010 at 12:15 pm

      Err…..

      Nak kena pulas telinga pokcik nih!!

  2. October 4, 2010 at 10:55 am

    salam tie..susahnya sekarang nak cari pembantu rumah…entahlah budak2 kita lebih rela melepak tak tentu arah dari kerja spt ni,padahal gaji bersih tiap2 bulan ,makan pakai ditanggung majikan.

    • Tie
      October 4, 2010 at 12:17 pm

      Tu la kan….

      Kat kampung suami (Selising) tu pun tak de orang nak jadi pembantu rumah, sebab kebanyakan ibu tunggal ni ada anak… susah la. Yang muda-muda ni tak boleh percayalah , makcik. Takut dia buat kerja lain lak di rumah majikannya nanti..

  3. October 4, 2010 at 11:11 am

    Assalamualaikum…

    Susah skg ni nk cari pembantu rumah..Mereka yang dari seberang pun dah ada yang takmo keja kt umah.Lebih suka keje d kilang atau d kedai-kedai makan.Bebas skit kata mereka.

    • Tie
      October 4, 2010 at 12:18 pm

      W’salam….

      Hmm…. kalau boleh nak cari orang kita gak, sebab senang nak berurusan. Orang dari seberang ni kosnya tinggi,dan ada juga masalah lain.

      Entahlah.. inilah dilema wanita-wanita yang berkerjaya…. Tie ingin nak tolong gak.

  4. October 4, 2010 at 1:36 pm

    alahai…

    Kak Tie,

    saya pun nak jugak..

    dah tak larat nak kemas rumah bila hujung2 minggu tu…

    • Tie
      October 4, 2010 at 9:49 pm

      Kaktie pun tak larat gak.
      Anak2 dah besar pun suka menyerak… aderk, sakit pinggangku!

  5. October 4, 2010 at 4:25 pm

    ooh.. maksu lain kot, hehehe, sbb saya dah imun rumah berkecah, hahaha, moga2 maksu itu cepat2 dapat pembantu rumah yg sesuai

    • Tie
      October 4, 2010 at 9:50 pm

      Errk! Boleh imun gitu ?
      Hihihi…. mula-mula ingat maksu ni tadi, haha…

  6. October 4, 2010 at 4:29 pm

    susah nak dapat pembantu rumah sekarang ni sejak mcm kes, nak carik org kita lagi susah rasanya.

    • Tie
      October 4, 2010 at 9:50 pm

      Sekarang ni memang bertuahlah dapat pembantu rumah dari orang kita.., kan…

  7. ima
    October 4, 2010 at 10:01 pm

    adoi…kak tie,bestnya kalau ada pembantu umah…leh lah ima goyang kaki…hihi

    • Tie
      October 4, 2010 at 10:12 pm

      Ehh… mana aci!

      Kak tie nak goyang kaki gak!!

  8. bcp
    October 4, 2010 at 11:01 pm

    ingt kak tie da ni nk pembantu umh..baru nk ketuk bontot suh bangun.kekekekkee….gurau jah kak tie..jgn murih tau!

    • Tie
      October 5, 2010 at 11:01 am

      Hihihi….. Teringin juga nak jadi mem besar, ct…..

      Tapi kan.. kak tie ni suka privasi. Rasanya tak sesuai ada pembantu (walaupun sebenarnya tak mampu pon…ekekeke….).

  9. kak ct
    October 5, 2010 at 10:34 am

    salam tie

    pem. rumah seberang skrg ni dh pandai demand..keje mcm hampeh..

    kak ct sdg melaluinye skrg..
    keje cuma jaga emak…(kdg mak kita di marah2nye)
    byr 1k..(nasib baik kami share 4 beradik)
    lps mkn basuh pinggan dia dan mak je..(sabun pun masih lekat)
    rumah tak kemas..
    baju tak basuh..
    and so on……..

    masalah nye..mak kita defend dia…tension giler..

    minta maaf ye tumpang rumah tie utk luahkan perasaan….

    • Tie
      October 5, 2010 at 11:09 am

      Ek eh……

      Ada ke gitu ?Tingginya kos nak ‘membela’ dia.

      Mak kak ct defend dia ? Agaknya dia ni pandai ambil hati mak kak ct tu…. Tapi, kalau dia marah mak tu, eloklah marah dia balik. Atau potong gaji je..
      Orang gitu ni bila dah fikir dia ada kroni, mulalah eksyen… Jangan bagi muka.

      Kena slow talk dengan mak.. Mungkin sebab mak tu dah terbiasa dengan kehadirannya, kak ct kena tambah lebih masa (yg berkualiti) dengan mak.. Kot-kot si pembantu tu perasan dia lebih penting nanti.. (pandailah kita nak batu-api, ekk?)

      Err… tak pe lah jika rasa nak luahkan sesuatu di sini. Tie suka, hihihi…😛

  10. October 6, 2010 at 10:50 am

    Salam,

    Hati-hati cari pembantu rumah ye!

    • Tie
      October 7, 2010 at 12:39 pm

      Salam,

      Tentu sekali.

  11. October 7, 2010 at 3:49 am

    naper x pakey ejen jer.. hmmm

    • Tie
      October 7, 2010 at 12:39 pm

      Mahal laa….

  12. along
    October 8, 2010 at 2:53 pm

    apa pandangan k.tie dan kengkawan yg lain kalau kita amik pembantu ‘orang asli’…boleh bg komen tentang hal ni…ok ke tak ye?

  13. Ari
    October 25, 2010 at 12:34 pm

    Saya ada pembantu rumah kosong(indonesia), berumur 28 tahun, baru bekerja bersama saya selama 1 minggu. Saya ingin mencari majikan baru untuk dia kerana dia tidak sehaluan dengan ibu mertua saya (katanya terlalu cerewet). Kos untuk pertukaran ini adalah RM1500 (kerana ini adalah jumlah yang saya bayar kepada agen dan selepas ini kami bercadang untuk tidak mengambil pembantu lagi).
    Lokasi:Kuala Lumpur
    Kalau berminat hubungi saya melalui email birdie_1943@yahoo.com

  14. Kak Ros
    December 24, 2010 at 12:41 pm

    salam. saya ada menyediakan pembantu rumah(indon) secara sah. sila email saya di kakrosmaidjhor@gmail.com

  15. Kak Ros
    December 24, 2010 at 7:01 pm

    pembetulan email sy ialah krosmaidjhor@gmail.com

  1. No trackbacks yet.

Tak perlu tinggalkan komen....... tapi kita menghargainya jika ada yang sudi.

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: