Home > Pengetahuan, Santai, Suka suka > Wanita tanah ?

Wanita tanah ?

periuk tanah

(Err….Tie tak jumpa gambor wanita tanah, periuk tanah pun jadi laa…..ekekeke…..)


Maklumat di bawah ni Tie cedok dari blog  Blog Rasmi YM Syed Abi Ghufran Al-Idrus

Wanita berunsur Tanah

Tanah yang subur mampu membuahi tanaman yang hijau dan mekar. Wanita yang bersifat tanah biasanya mempunyai sifat-sifat seperti:


* Rendah diri di hadapan suaminya serta hormat dan patuh, setia serta rela berkorban demi kasih sayangnya kepada suami. (Alhamdulillah…….)


* Sebahagian sifat tanah, wanita jenis ini tidak cerewet, tidak suka bercakap meninggikan diri, tidak menyombong dan bukan seorang pemarah. (Syukur…..)


* Tenang dan mengamankan jiwa suami, selalu memberi galakan dan sokongan dan tidak suka membantah atau membangkang. (Harap-harap begitu laa…..)


* Orang yang berperawakan manis dan lemah lembut, pembersih dan sentiasa menjaga kecantikan untuk suami. ( Errr…….ye ke …? :P)

Psst : Ini  hanyalah pandangan orang tua-tua. Penentuan unsur seseorang ditentukan melalui anak ke berapa dalam keluarga.


i) Tanah – anak pertama, kelima, kesembilan (Tie anak yang pertama)
ii) Air – kedua, Keenam, kesepuluh
iii) Api – ketiga, ketujuh, kesebelas (hubby anak ke 3)
iv) Angin – keempat, kelapan, kedua-belas

Kalau nak tahu selanjutnya sila ke blog Blog Rasmi YM Syed Abi Ghufran Al-Idrus

Suka-suka je tau….!!

Psst – Entry ni hanyalah untuk memotivasikan diri ……..


  1. August 10, 2009 at 6:45 pm

    saya anak sulong!!!,,,
    hihihihi

    • Tie
      August 10, 2009 at 6:48 pm

      amboi….irfat kan lelaki…!!

      Tak pe laa… esok2 patuh pada isteri, ekekeke…….

      • August 10, 2009 at 9:01 pm

        uish,,bahaya2,,hehe

  2. ima
    August 10, 2009 at 7:04 pm

    kak tie…ima ni nak ikut belah mana pulak…
    belah ibu anak ketiga dan belah ayah pula anak kesembilan

    suami ima anak sulung…patutlah baik je….tapi kalau
    buat salah garang jugak tau…tapi sekejap je…

    • Tie
      August 10, 2009 at 7:45 pm

      Aaiik ?

      Ada ke gitu ?

      Hm….ikut belah mak laa….ekekeke…..

      Anak sulong baik ?? Ehem….hihi…. kak tie anak sulong gak ! Tapi garang jugak! Dulu….. sekarang tak lagi…

  3. August 10, 2009 at 7:12 pm

    alamak..kita anak ke-3..
    hehhehe..macam api ker?
    dah la bintang pon leo..grang jer..
    tapi dint worry..izzah nie baik hati tau(hahahha..naik lif tekan sendiri…)

    • Tie
      August 10, 2009 at 7:45 pm

      Hmm….kena cari bakal suami bukan api laa…. supaya seimbang.

      Macam betul je mokcik ni…

  4. August 10, 2009 at 8:04 pm

    sy kategori AIR….erkkk….

    • Tie
      August 10, 2009 at 9:52 pm

      Ooo…..menyejukkan hati…hehe….

  5. August 10, 2009 at 9:08 pm

    kak tie, kita sama..saya pun anak sulung hihihi

    • Tie
      August 10, 2009 at 9:53 pm

      Ye ke ?

      Give me five !!

  6. August 10, 2009 at 9:17 pm

    kakpah wanita api. Tak payah risau lagilah kalau letrik takde. hehe….

    • Tie
      August 10, 2009 at 9:53 pm

      Waakakakaaa……….

      Cintanya sentiasa hangat membara kepada suami , ekekeke…..

  7. August 10, 2009 at 9:55 pm

    neeza anak sulung gak kak Tie.. tapi rasanya.. banyak yang tak betul pasal diri neeza tu.. hehehee… untuk orang lain kot.. neeza ni tanah tak berapa tanah kot huhuu..

    • Tie
      August 10, 2009 at 10:03 pm

      Hihi….ada juga tanah lain…ekekeke……

  8. August 10, 2009 at 9:55 pm

    Saya anak pertama juga Tie..geng periuk tanah juga ni..hehehehe

    • Tie
      August 10, 2009 at 10:03 pm

      Ha ha….. memang sentiasa dengan periuk , kan….

      • iza
        August 10, 2009 at 11:09 pm

        iza pun anak pertama…hehe nak jugak nyibuk ni😀

        • Kak Long
          August 11, 2009 at 12:43 am

          Kak Long tentunya geng wanita tanah. Yeaaaa!!!!!!!!
          Lagi nyibuk…

        • Tie
          August 11, 2009 at 8:17 am

          Biasalah…

          Anak pertama ni memang sentiasa sibuk !!

        • Tie
          August 11, 2009 at 8:17 am

          Uwaaa…….

          bagus gak, kita buat geng periuk tanah !!

        • August 11, 2009 at 11:56 am

          ngeh….. sapa nk jadi presiden ?

          gelak sakit perut…. ” geng periuk tanah”

        • August 11, 2009 at 12:48 pm

          periuk kukus ada la..

          Tie – Amboi… ada lagi periuk kukus dia, ekekeke…..

  9. August 11, 2009 at 8:25 am

    wanie ank keenam..wanie air..air ape plak kak????

    • Tie
      August 11, 2009 at 9:14 am

      Hmm…. wanita air :-

      Air sifatnya bersih dan suci, sejuk, nyaman serta menghilangkan dahaga. Air juga sifatnya mencambahkan benih, menyuburkan serta menyegarkan. Wanita bersifat air mempunyai ciri-ciri seperti berikut:
      * Menghidupkan hati suami menjadikan suami sentiasa bersemangat.
      * Mengambil berat tentang suami dan kebajikan anak-anak serta tidak membiarkan anak-anak hanyut dibawa arus hidup.
      * Hatinya bersih serta boleh membahagiakan suami dan anak-anak.
      * Menenangkan hati suami bila si suami menghadapi masalah.

      So… jadilah wanita air… jangan suka main air pulak !

  10. ain
    August 11, 2009 at 8:53 am

    kak tie…saya ni anak sulung, tp sy ni mcm api.suami pulak anak no 6, mmg air la. hmmm…jodoh yg serasi gitu, api dn air.hahahaha

    • Tie
      August 11, 2009 at 9:15 am

      Err….macam mana pulak jadi api ni ?

      Hihi… tak pe laa.. asal bahagia, ekekeke………

  11. August 11, 2009 at 12:50 pm

    Tie… sy pula lapaq nasi claypot…
    sy api.. sbb tu brutal kot… hehehe

    • Tie
      August 11, 2009 at 1:41 pm

      Oooo…..ye la tu…ekekeke…..

      Tie tak pernah makan nasi claypot. Kita orang ulu, hihi…

  12. August 11, 2009 at 9:00 pm

    saya ni mmg wanita api…muahahaha…
    cepat marah..panas baran..tapi cun ngeh ngeh ngeh…

    • Tie
      August 11, 2009 at 9:16 pm

      Aaaaa…..dasat tu !!!

      Jangan cepat marah, nanti cepat naik kedut, ekekeke….terus ilang cun…

  13. August 11, 2009 at 9:32 pm

    Akak Tie…..

    Sy takleh masuk “Geng Periuk Tanah” la cenggini. Sy yg ke-3. Sy “Geng Periuk Api” …..silap langkah, meletup kebabommmmmm!!!! Bukan sy yg meletup…..tapi Periuk Api tu yg meletup, sy berkecai. huhuhuhuhu…….

    • Tie
      August 11, 2009 at 9:37 pm

      Uwaaa……

      Dah nasib la tu, ekekeke……

      Bahaya la, periuk api tu… kak tie takut….takut ilang kaki, hu hu..

  14. August 12, 2009 at 1:26 pm

    Tengok periuk tanah tu teringat pulak masa menguruskan uri anak..

  15. August 12, 2009 at 4:35 pm

    Alamak….den nie angin dan bini den api….hahaaa..

  16. nekPP
    August 18, 2009 at 2:05 am

    nekpp bongsu!!!!! ahaks

  17. August 27, 2009 at 1:05 am

    salam….blog telah bertukar kat sini…yg lama terdelete daaa…wassalam

  1. No trackbacks yet.

Tak perlu tinggalkan komen....... tapi kita menghargainya jika ada yang sudi.

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: